Cara Cara Nak Tanam Pokok Halia


loading...

Dapur Tanpa Sempadan...: NASI AYAM..

Berbalik pasal nasi ayam ni, biasanya mat kalau buat, guna beras basmathi, selain cara penyukatannya mudah, rasa dan teksture nasi pun cukup lahh lembut, tak melekit dan panjangggggggg....Kalau nak guna beras biasa pun tak de masalah, cuma pada mat ...

Resepi Tomyam Ayam Pekat Ala Thai Yang Sedap | mamaQaireen

Seperti janji saya kepada semua follower di IG dan FB, malam ni saya kena share juga resepi ni. Serius memang saya sendiri pun tak sabar nak share resepi ni. Seperti janji saya kepada semua follower di IG dan FB, malam ni saya kena share juga resepi ni.

21 Herba Mempunyai Khasiat Kesihatan | Sumber Info dan Panduan Percuma

Umum mengetahui bahawa tumbuhan herba seperti Tongkat Ali, Kacip Fatimah, Daun Misai Kucing dan herba seumpamanya empunyai pelbagai khasiat kesihatan. Ianya telah menjadi amalan pemakanan kesihatan turun temurun oleh datuk nenek moyang kita.

Penternakan Ikan Keli dan Pasaran - - Shamsuriyadi.com - Blogging dan Buat Duit Di Internet

Post saya di Blog Raja Adsense tentang ikan keli memang hot. Kini ia telah melebihi 400 respon mereka yang berminat dan terlibat di dalam bidang penternakana ikan keli. ... saya berminat bela ikan keli..saya ada buat kolam simen… tapi saya tak tahu cara nak ...

Dapur Tanpa Sempadan...: HIDANGAN ALA2 KAMPUNG..

Salam semua, ok hari kan saja mat nak share menu makan siang kami, biasa lah kat kampung, bahan2 mentah banyak, boleh pi kutip kat kebun, kat tepi rumah....tapi awas, jangan pi curi kat kebun orang lain pulak. Rasa2nya resipi tak payah leer letak, sebab ...

Hidup Itu Indah

Assalamualaikum.. Salam jumaat. Hai acik semua...disebabkan manja sangat ummi masukkan saya dalam buai. Tapi bila alas bantal atau tilam dalam buai saya takmo. Tak rasa macam ummi saya peluk. Saya nangis minta riba juga. Ummi saya nak makan ...

Pusat Rawatan Islam KISWAH 'Terapi Ruqyah Syariyyah': Rahsia Penyembuhan Buah Lemon. 1001 Khasiat dan Penawar!

Tasyakkur kepada Us Zuhaidi dan isteri yang menghadiahkan kami anak pokok lemon.Us Zul pun dah ada satu depan rumah.. Alhamdulillah.. Salah satu 'pokok wajib' buat setiap ... Minggu lepas sebatang anak pokok lemon telah ditanam di belakang rumah.

Seindah Mimpiku: Chia Seed : Amal Tapi Jangan Berlebihan

Disebabkan aku dan suami tak ada masalah nak makan biji selasih, jadi chia seeds ni agak mudah nak diterima tekak. Kebetulan masa bulan puasa tempohari, memang kerap juga letak biji selasih dalam air minuman berbuka puasa. (Nota : Biji selasih dengan ...


Manfaat Tanaman Halia

tanaman obat halia

...nipis,1 sendok teh kayu putih.Cara membuat: umbi halia diparut, jeruk nipis dibakar dan diperas untuk diambil airnya, kemudian semua bahan tersebut dicampur dan diremas-remas. Cara menggunakan: dioleskan pada bagian dada anak balita yang sakit pada pagi dan sore hari setelah mandi atau menjelang tidur. Mencret dan Muntah-muntah. Bahan: rimpang umbi halia secukupnya, bunga dan buah pala secukupnya, jintan putih...

Cara Menggugurkan Kandungan

cara aborsi tradisional yang ampuh secara alami

...satu wadah khusus berupa botol. Cara Menggugurkan Kandungan dengan Dilatasi dan Kerokan Cara Aborsi kandungan dengan menggunakan pisau tajam terbuat dari baja yang digunakan untuk memotong-moting tubuh kecil janin hingga menjadi serpihan-serpihan kemudian diakhiri dengan pembersihan menggunakan alat keruk untuk mengerok plasenta yang tertanam di dinding rahim Cara Menggugurkan Kandungan dengan Dilatasi dan Evakuasi / D&E Cara Aborsi dengan...

Cara Menggugurkan Kandungan

cara aborsi secara alami

...Dilatasi dan Kerokan Cara Aborsi kandungan dengan menggunakan pisau tajam terbuat dari baja yang digunakan untuk memotong-moting tubuh kecil janin hingga menjadi serpihan-serpihan kemudian diakhiri dengan pembersihan menggunakan alat keruk untuk mengerok plasenta yang tertanam di dinding rahim Cara Menggugurkan Kandungan dengan Dilatasi dan Evakuasi / D&E Cara Aborsi dengan menggunakan pisau baja tajam dan alat berupa tang untuk...

Manfaat Kunyit

manfaat kunyit bagi kesehatan

...atau untuk menjaga kesehatan dan kecantikan. Manfaat Tanaman Kunyit dan khasiat Kunyit Penyakit Yang Dapat Diobati : Diabetes melitus, Tifus, Usus buntu, Disentri, Sakit keputihan; Haid tidak lancar, Perut mulas saat haid, Memperlancar ASI; Amandel, Berak lendir, Morbili, Cangkrang (Waterproken); Kegunaan Tanaman Kunyit dan khasiat Kunyit Diabetes mellitus Bahan: 3 rimpang kunyit, 1/2 sendok the garam. Cara membuat: kedua...

Manfaat Lengkuas

makalah budidaya tanaman lengkuas

...lengkuas sebesar ibu jari, 3 rimpang umbi halia sebesar ibu jari dan 2 buah jeruk nipis, 1 sendok teh merica, 1 sendok teh garam dan 1 ragi tape. Cara membuat: umbi lengkuas dan halia diparut dan diperas untuk diambil airnya, kemudian dioplos dengan bahan-bahan yang lain dengan 0,5 gelas air masak sampai merata.Cara menggunakan: diminum. Membangkitkan Nafsu Makan Bahan:...

Manfaat Tanaman Meniran

meniran phyllanthus niruri

...(akar, Batang, daun). Bahan Tambahan: 2 gelas Air Susu . Cara membuat: Tanaman meniran dicuci lalu ditumbuk halus dan direbus dengan 2 gelas air susu sampai mendidih hingga tinggal 1 gelas.Cara menggunakan: disaring dan diminum sekaligus; dilakukan setiap hari. Bahan Utama: 7 batang tanaman meniran (akar, Batang dan bunga). Bahan Tambahan: 7 buah Bunga cengkeh kering, 5 cm rimpang...

Cara Mempercepat Haid

cara mempercepat menstruasi

...cara mempercepat menstruasi Cara Mempercepat Haid dapat diatasi dengan berbagai macam jamu pelancar haid atau pil pelancar haid, namun sebaiknya juga hati hati dalam memilih jamu pelancar haid dan pil pelancar haid. Di dunia kedokteran telah dikembangkan dengan cara mengkonsumsi obat yang dapat mempengaruhi hormon. Cara ini pada dasarnya akan mengganggu siklus menstruasi dalam waktu tertentu dan mempercepat siklus...

Cara Tradisional Menghilangkan Komedo

cara menghilangkan komedo secara tradisional

...cara menghilangkan komedo secara tradisional Cara Tradisional Menghilangkan Komedo – Berikut beberapa Tips Cara Tradisional Menghilangkan Komedo dan jerawat, ingin tahu cara menghilangkan komedo secara tradisional? sebelumnya kita akan bahas dahulu tentang Jenis jenis komedo yang biasa menempel di wajah kita terutama di hidung. Jenis komedo ada 2 yaitu Blackhead (komedo yang terbuka) merupakan pori – pori yang membesar...

Manfaat Tanaman Kaki Kuda

tanaman obat herbal kaki kuda

...kuda (Indonesia), Pegaga (Ujung Pandang); Antanan gede, Antanan rambat (Sunda), Dau tungke (Bugis); Kos tekosan ( Madura), Kori-kori (Halmahera); Ciri ciri Tanaman Kaki Kuda Terna liar, terdapat di seluruh Indonesia, berasal dari Asia tropik. Menyukai tanah yang agak lembab dan cukup mendapat sinar matahari atau teduh, seperti di padang rumput, pinggir selokan, sawah, dan sebagainya. Kadang-kadang di tanam sebagai...

Cara Menghilangkan Bekas Koreng

obat tradisional menghilangkan bekas koreng

...obat tradisional menghilangkan bekas koreng Cara Menghilangkan Bekas Koreng atau bekas luka secara tradisional – Berikut tips cara menghilangkan bekas koreng serta obat tradisional menghilangkan bekas koreng Cara menghilangkan bekas koreng secara alami dengan kencur Ambilah setengah ons beras Kemudian rendam selama 15 menit dalam air biasa Campur dengan setengah ons kencur tersebut Tumbuklah campuran tersebut sampai halus Usapkan...